چکيده


قصه کودکانه



آموزش تفکر به کودکان که فلسفه براي کودکان (P4C) نيز ناميده مي‌شود يکي از برنامه‌هاي آموزشي است که مورد توجه بسياري از دست‌اندرکاران تعليم و تربيت کودک قرار گرفته است. در اين برنام? آموزشي از داستان‌ها به‌منزل? ابزار اصلي آموزش استفاده مي‌شود زيرا عقيده بر اين است که داستان‌ها مي‌توانند مهارت‌هاي شناختي و توانايي پرسشگري را در کودک بالا ببرند و در‌نتيجه او را در ارزيابي استدلال‌ها، درک روابط علت و معلولي، کشف و تحليل مفاهيم، و همچنين نتيجه‌گيري درست از رويدادها ياري کنند. به همين منظور، متيو ليپمن، که پايه‌گذار آموزش فلسفه براي کودکان است، داستان‌هايي را با هدف آموزش تفکر به کودکان نوشته است. مقال? حاضر، با تأييد برنام? آموزش فلسفه به کودکان، سعي دارد نشان دهد که استفاده از کتاب‌هاي ادبي کودکان در برنام? درسي يک ضرورت است و مي‌تواند نقش بسزايي در پيشبرد تفکر کودکان داشته باشد. بنابراين بايد به داستان‌هاي ادبي به‌منزل? يک ابزار آموزشي نگاه کرد و داستان‌خواني را جزء برنامه‌هاي اصلي کودکان در مدارس قرار داد تا کودکان بتوانند از طريق گفت‌و‌گو در مورد آن‌ها قدرت تفکر خود را بالا ببرند. نکت? ديگر که بايد به آن توجه کرد اين است که استفاده از داستان راه تعامل بزرگسالان با کودکان را هموار مي‌کند، و در عين افزايش قدرت تفکر، آن‌ها را با رفتار‌ها و مسائل اجتماعي آشنا مي‌سازد.


مقاله هاي بيشتر را در اينجا بخوانيد


 


http://www.voolak.com/


اهميت قصه کودکانه گفتن براي کودکان

قصه گفتن براي تکامل مغز نوزاد لازم است

آموزش داستان نويسي براي کودکان

چگونه داستان گويي و داستان نويسي را به کودکان آموزش دهيم

قصه و قصه گويي

ادبيات داستاني کودکان و نقش آن در رشد تفکر

کودکان ,آموزش ,تفکر ,آموزشي ,استفاده ,برنام ,است که ,را در ,کودکان در ,را با ,اين است

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

vps-poster همسفران نمایندگی لویی پاستور 2128493 bazmandeh شیمی و زندگی مبارزه با کودک آزاری دلنوشته های من مدير کل آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي دانلود پاورپوینت Naslek